Játék labdával!
A labda és a labdával való játék már egészen kis korban megjelenik a gyerekek életében. Azonban fontos, hogy az óvodában tudatosan használjuk ezt az eszköz a gyermekek képességeinek fejlesztésében.
Összegyűjtöttem 3-3 labdajátékot, amelyeket könnyedén lehet alkalmazni az óvodában!
Kiscsoportban:
* Körbe jár a labda: Körben ülnek a gyerekek. Egy labdát kell adogatni egymásnak. Az egymás melletti gyereknek kell továbbadni a labdát.
Mit fejleszt?
- Figyelem
- Szem-kéz koordináció
* Labdakergetés: Körben ülnek a gyerekek, 2 labdát indítunk el és adogatniuk kell egymás között. Nem szabad a labdáknak utólérniük egymást.
Mit fejleszt?
- Figyelem
-
Szem-kéz koordináció
- Gondolkodás
* Labdalagút: (több mikrocsoport kialakításával) A gyerekek egymás mögött állnak terpeszben. Az első gyerek indítja a labdát gurítva a lábak alatt, az utolsónak pedig el kell kapni és előreszaladni.
Mit fejleszt?
- Szem-kéz koordináció
- Figyelem
Középső csoportban:
* Labdakergetés háttal: Gyerekek körben állnak a körnek háttal. Így kell adogatniuk 2 labdát egymásnak, hogy a labdák ne érjék utól egymást. A labdákat két különböző gyerektől indítjuk.
Mit fejleszt?
-Figyelem
- Szem-kéz koordináció
- Gyorsaság
* Labdalagút: (több mikrocsoport kialakításával) A gyerekek egymás mögött állnak terpeszben. Az első gyerek indítja a labdát a lábak alatt adogatva, az utolsónak pedig el kell kapni és előreszaladni. Később versenyként is lehet játszani a mikroncsoportokkal.
Mit fejleszt?
- Szem-kéz koordináció
- Figyelem
- Gyorsaság
* Pókfoci: Két részre/térfélre osztjuk a termet. Kapukat készítünk az alapvonalon. Két csapatra osztjuk a gyerekeket és szalaggal/mezzel különböztetjük meg őket. Pók járásban kell a labdát járatni és a cél, hogy bejuttassák az ellenfél kapujába. A kapus csak lábbal védheti ki a labdát. Első körben az alapvonal lehet egyben a gólvonal is, ekkor a cél a vonalon túl juttatni a labdát.
Mit fejleszt?
- Tartásjavítás
- Szem-láb koordináció
- Figyelem
- Állóképesség
- Térbeli tájékozódás
Nagycsoportban:
* Kidobó: 2 csapatra osztjuk a gyerekeket. Az a csapat győz aki a saját térfeléről ki tudja dobni az ellenfél játékosait labdával. Ha valakit kidobtak, beáll az ellenfél csapatába.
Mit fejleszt?
- Térbeli tájékozódás
- Szem-kéz koordináció
- Gyorsaság
- Állóképesség
* Labdaiskola: Egymás után állnak a gyerekek sorban. Meghatározott sorrendben, figurákat kell végrehajtani a labdával, úgy, hogy a labdát a falhoz pattintja. Aki nem tudja elkapni a visszapattanó labdát, átadta a helyét a következő gyereknek és a sor végére megy. Az az ügyes, aki egyszerre több figurát tud teljesíteni egymás után a labda leesése nélkül.
Dobásmódok: két kézzel, egy kézzel, dobás után taps, dobás közben forgás, dobás közben felugrás, dobás után guggolás stb.
Mit fejleszt?
- Szem-kéz koordináció
* Rákfoci: Pókfoci mintájára, azonban a gyerekek rákjárásban, azaz háttal kell vezetniük a labdát.
Mit fejleszt?
- Tartásjavítás
- Szem-láb koordináció
- Figyelem
- Állóképesség
- Térbeli tájékozódás