Játék labdával!

Játék labdával!

A labda és a labdával való játék már egészen kis korban megjelenik a gyerekek életében. Azonban fontos, hogy az óvodában tudatosan használjuk ezt az eszköz a gyermekek képességeinek fejlesztésében.

Összegyűjtöttem 3-3 labdajátékot, amelyeket könnyedén lehet alkalmazni az óvodában! 

Kiscsoportban:
* Körbe jár a labda: Körben ülnek a gyerekek. Egy labdát kell adogatni egymásnak. Az elvmás melletti gyereknek kell továbbadni a labdát.   

Mit fejleszt?

- Figyelem

- Szem-kéz koordináció


* Labdakergetés: Körben ülnek a gyerekek, 2 labdát indítunk el és adogatniuk kell egymás között. Nem szabad a labdáknak utólérniük egymást. 

Mit fejleszt?

- Figyelem
-
Szem-kéz koordináció

- Gondolkodás


* Labdalagút: (több mikrocsoport kialakításával) A gyerekek egymás mögött állnak terpeszben. Az első gyerek indítja a labdát gurítva a lábak alatt, az utolsónak pedig el kell kapni és előreszaladni. 

Mit fejleszt?

- Szem-kéz koordináció

- Figyelem
 

Középső csoportban:
* Labdakergetés háttal: Gyerekek körben állnak a körnek háttal. Így kell adogatniuk 2 labdát egymásnak, hogy a labdák ne érjék utól egymást. A labdákat két különböző gyerektől indítjuk.

Mit fejleszt?

-Figyelem

- Szem-kéz koordináció

- Gyorsaság


* Labdalagút: (több mikrocsoport kialakításával) A gyerekek egymás mögött állnak terpeszben. Az első gyerek indítja a labdát a lábak alatt adogatva, az utolsónak pedig el kell kapni és előreszaladni. Később versenyként is lehet játszani a mikroncsoportokkal. 

Mit fejleszt?

- Szem-kéz koordináció

- Figyelem

- Gyorsaság


* Pókfoci: Két részre/térfélre osztjuk a termet. Kapukat készítünk az alapvonalon. Két csapatra osztjuk a gyerekeket és szalaggal/mezzel különböztetjük meg őket. Pók járásban kell a labdát járatni és a cél, hogy bejuttassák az ellenfél kapujába. A kapus csak lábbal védheti ki a labdát. Első körben az alapvonal lehet egyben a gólvonal is, ekkor a cél a vonalon túl juttatni a labdát. 

Mit fejleszt?

- Tartásjavítás

- Szem-láb koordináció

- Figyelem

- Állóképesség

- Térbeli tájékozódás


Nagycsoportban:
* Kidobó: 2 csapatra osztjuk a gyerekeket. Az a csapat győz aki a saját térfeléről ki tudja dobni az ellenfél játékosait labdával. Ha valakit kidobtak, beáll az ellenfél csapatába.

Mit fejleszt?

- Térbeli tájékozódás

- Szem-kéz koordináció

- Gyorsaság

- Állóképesség


* Labdaiskola: Egymás után állnak a gyerekek sorban. Meghatározott sorrendben, figurákat kell végrehajtani a labdával, úgy, hogy a labdát a falhoz pattintja. Aki nem tudja elkapni a visszapattanó labdát, átadta a helyét a következő gyereknek és a sor végére megy. Az az ügyes, aki egyszerre több figurát tud teljesíteni egymás után a labda leesése nélkül. 
Dobásmódok: két kézzel, egy kézzel, dobás után taps, dobás közben forgás, dobás közben felugrás, dobás után guggolás stb.

Mit fejleszt?

- Szem-kéz koordináció


* Rákfoci: Pókfoci mintájára, azonban a gyerekek rákjárásban, azaz háttal kell vezetniük a labdát. 

Mit fejleszt?
- Tartásjavítás
  
- Szem-láb koordináció
    
- Figyelem
    
- Állóképesség
    
- Térbeli tájékozódás