10 +1 Mozgásos játék nagycsoportos gyerekeknek!
A kis-és középső csoportos gyerekeknek összegyűjtöttem a játékokat, akkor a nagycsoportos gyerekek se maradjanak ki! Nagycsoportban fontos számomra, hogy mindenképp gondolkodjanak a gyerekek a mozgásos játékok közben, hiszen a mozgás és a gondolkodás közben alakulnak kis a azok az ideg-összekapcsolódások amik a későbbi logikus gondolkodást vagy csak önmagában a gondolkodást segítik.
Íme 10 +1 mozgásos játék a nagycsoportos gyerekeknek!
1. Föld-Víz-Levegő: Az óvodapedagógus egy állat nevét kiálltja, és annak megfelelően, hogy hol él kell: a földön: négykézláb, víznél: a padra felguggolni, levegőnél: bordásfalra felmászni. Ehhez a gyerekeknek szükséges előzetes tudás és ezt a tudást alkalmazni a játék közben.
Mit fejleszt?
- GondolkodásEmlékezet
- Figyelem
- Téri tájékozódás
- Szem-kéz/láb koordináció
2. Gombóc, palacsinta, gólya: A gyerekek szétszórt alakzatban helyezkednek el egy kijelölt területen a tornateremben. Futnak közben, és egy adott jelre gombóc alakzatot alakítanak ki: zsugorülést, palacsinta kiáltásra: hanyattfekvés(összezárt láb, karok fül mellett kinyújtva), gólya utasításra pedig egyik lábon kell állni a másik térd előre lendítésével.
Mit fejleszt?
- Emlékezet
- Téri tájékozódás
- Figyelem
3. Gólyaállás a ház: Egy gyerek a fogó. Akit megfog, ő lesz a fogó. Aki gólyaállásban áll, őt nem érintheti meg. Természetesen a fogójáték alatt nem lehet végig gólyaállásban állni.
Mit fejleszt?
- Reakcióképesség
- Gyorsaság
4. Bukfenc a ház: Egy hagyományos fogójáték. Egyik gyerek a fogó. A fogó nem érintheti meg azt, aki épp bukfencezik, csak miután újra menekül. Az előző mintájára nem lehet itt sem folyamatosan bukfencezni. Érdemes ezt a játékot olyan területen végezni ahol egy nagyobb szőnyegen tudnak a gyerekek játszani, ami nem gyűrődik össze a futástól és mégsem a kemény parkettán bukfenceznek.
Mit fejleszt?
- Ügyesség
- Testséma (bukfenc miatt)
- Téri tájékozódás
- Gondolkodás
5. Várfal: Játéktéren középen egy hasábot választunk le. Ez a várfal. Ezt jelölhetjük bólyával vagy szalaggal is. A legjobb a leragasztott szalag. A védő aki középen áll, próbálja elkapni a katonákat akik a várfalon akarnak átjutni. Addig tart a játék, ameddig minden katonát megfog a védő. Játszhatjuk több védővel is, így több kört tudunk játszani.
Mit fejleszt?
- Gondolkodás
- Reakcióképesség
- Figyelem
- Szem-kéz koordináció
6. Repülőgépek: A terem 2 átlós sarkában leválasztunk kb. 3x3-as területeket. Ezek a “hangárok”. Egyikben kék, a másikban a magyar zászló van. Kék: Magyarországról mennek a repülők, Magyar: Budapestre jönnek a repülők. Ha az óvónő kék zászlót mutat fel, a gyerekek ebből a sarokból elindulnak, sorban mennek berregéssel, egymás után. Indítja a másik zászlót is, de nem keveredhetnek a gyerekek, sorban kell repülniük.
Mit fejleszt?
- Figyelem
- Gondolkodás
- Pontosság
- Emlékezet
7. Talicskázás, sótörés: Hasonló erőképességű gyerekek párban állnak és páran talicskáznak, páran összekapaszkodnak háttal, karjukat könyöküknél egymásba fűzik és egyik meghajolva a hátára emeli a másikat. Csak olyan gyerekcsoportnak javaslom akik tudnak komolyabb játékokat is játszani, hiszen ez nagy fegyelmezettséget kíván. Hívjuk fel a figyelmet a balesetbeszélyre.
Mit fejleszt?
Erő
8. Keverem-kavarom: A gyerekek futnak egy kijelölt területen. Az óvodapedagógus vagy játékvezető “keverem-kavarom” szavaira csoportosulnak, pl. hány szeme van a gólyának.
Mit fejleszt?
- Gondolkodás
- Emlékezet
- Figyelem
9. Keverem-kavarom: Az előző feladat mintájára, csak most úgy csoportosuljanak, hogy pl. hány lába van az elefántnak.
Mit fejleszt?
- Emlékezet
- Gondolkodás
- Figyelem
10. Japán foci: Terpeszállásban kört alkotunk. Úgy kell a labdát gurítani, hogy átmenjen a társam lába között. Kézzel lehet csak védekezni és a szomszéd lába között nem gurítható át a labda.
Mit fejleszt?
- Ügyesség
- Pontosság
- Gömbérzék
- Szem-kéz koordináció
- Figyelem
+1: Színcápa: A tornaterem két szélén vannak a gyerekek, középen a cápa. A cápa mondd egy színt és akin van ilyen színű az átsétálhat megfogás nélkül, akin viszont nincs, futnia kell, nehogy elkapja a színcápa.
Párbeszéd:
“-Színcápa, színcápa, milyen színt kérsz?”
“- Pirosat.”
Mit fejleszt?
- Figyelem
- Gondolkodás
- Ügyesség
- Reakcióképesség