Karikás játékok óvodás gyerekeknek!

Karikás játékok óvodás gyerekeknek!

Az óvodapedagógusok gyakran használnak a mozgás tevékenységhez színes karikákat. Sőt, nem csak a pedagógusoknak nagyon jó eszköz, hanem a családok számára is. Hoztam nektek néhány olyan mozgásos játékötletet, amelyekhez szükségesek a karikák.

Kiscsoportban:
* Karika a ház: Fogócska közben aki bebújik a házba(karikába), a fogó nem foghatja meg. Akit megfognak, ő lesz a fogó. Az az ügye, akit egyszeriem fognak meg.

Mit fejleszt?

-  térbeli tájékozódás

- nagymozgás

- állóképesség

- reagálás
-gyorsaság

* Karikafoglaló: A teremben karikákat helyezünk el a földön egyel kevesebbet, mint a gyerekek száma. Futás közben egy adott jelre el kell foglalni egy karikát. Akinek nem jut karika Pl. megcsinál 3 guggolást. - csak, hogy ne legyen kiesős a játék kiscsoportban. De lehet játszani kisősként is, ebben az esetben mindig elveszünk egy karikát, akinek nem jut, leül a terem szélébe. 

Mit fejleszt?

- térbeli tájékozódás

- nagymozgás

- állóképesség

- reagálás
-gyorsaság.

* Csak azonos színűbe: A teremben különböző színű karikákat helyezünk el szétszórva. Kevesebbet helyezünk el színenként, int ahány gyermek van, kb a felének megfelelő mennyiséget. A gyerekek jelre hadorr színű karikába kell, hogy helyet foglaljanak. Minden körben minden gyerek játszik. Az az ügyes, akinek sokszor jut karika. 

Mit fejleszt?

- térbeli tájékozódás

- színek ismerete

Középső csoportban:

* Kakasviadal: Állás egy lábon a karikán belül egymással szemben. Karok összefogva a mell előtt. Ki kell lökni a társunkat a karikából a vállukkal. Az győz aki a karikában tud maradni.
Balesetvédelemre fontosságára való figyelemfelhívás ne maradjon el ennél a játéknál!

MIt fejleszt?

- egyensúlyérzék

* Véd a karika: Ehhez a játékhoz kisebb karikákat használjunk. Egy gyermek a fogó. Akinél karika van, ő védett, nem lehet megfogni. A fogójáték közben át is lehet adni a karikákat. Az az ügyes, akit nem fognak meg. 

Mit fejleszt?

- térbeli tájékozódás

- nagymozgás

- állóképesség

- reagálás-gyorsaság.

* Páros fogó karikával: Párosával állnak a gyerekek. Egyik páros a fogó. Derekukon a karika, ők benne a karikában. Akiket megfogtak, átadják nekik a karikát.

Mit fejleszt?

- térbeli tájékozódás

- nagymozgás

- állóképesség

- reagálás-gyorsaság

- kooperáció.

Nagycsoportban:

* Bújj ki: Gyermekek a karikában ülnek törökülésben. Jelre felállva átbújtatják magukon a karikát majd visszaülnek. Minél gyorsabban kell ezt végrehajtani. 

Mit fejleszt?

- mozgáskoordináció

- gyorsaság

* Kidobós karikával: A talajon karikákat helyezünk el szétszórtan, kevesebbet mint a gyerekek létszáma. Egyik gyermek a fogó, labdával dobva fogja meg társait. Akit kidobott leül egy karikába. Ha az ülő gyermekhez oda pattan egy labda, felállhat, dobhat és ha valakit eltalál akkor “felszabadította” magát, vissza kerül a játékba.

Mit fejleszt?

- térbeli tájékozódás

- nagymozgás

- állóképesség

- reagálás
-gyorsaság.

* Házatlan mókus: A gyerekek pátszámánál egyel kevesebb karikát helyezünk el a teremben. A “mókusok” futkároznak a karikák “házak” között. “Mókusok be a házba!” mondatra a gyerekek elfoglalnak egy karikát. Akinek nem jut, elkiáltja magát, “Mókusok, ki a házból” , mindenki kijön a karikából és újat keres.
Ügyesebb gyerekekkel lehet kettővel kevesebb karikával játszani, valamint akinek nem jut ház az kiesik. Ez is egy változata a játéknak - kudarctűrő képesség fejlesztésére. 

Mit fejleszt?

- térbeli tájékozódás

- nagymozgás

- állóképesség

- reagálás
-gyorsaság.