10 mozgásos játék középsős gyerekeknek!

10 mozgásos játék középsős gyerekeknek!

Az előző cikkem folytatásaként a középsős csoportos gyerekeknek is összegyűjtöttem 10 játékokat. Vannak közöttük olyanok, amik már ismerősek lehetnek számotokra, csak egy kicsit bonyolítottam rajta. Íme a 10 mozgásos játékom középső csoportos gyerekeknek.
 

1. Tyúkanyó és a kiscsibék: Egy gyerek a tyúkanyó, ő hátratett kézzel, összekulcsolva járkál. A kiscsibék hajlított térddel, guggolásban járkálnak a teremben. Tyúkanyó ha megáll és kotkodácsol akkor köré gyűlnek a csibék és csipegetnek.

Mit fejleszt?


  • Figyelem

  • Térérzékelés

  • Memória

  • Téri tájékozódás



2. Vadász és a mackók: Kb. 3x3-as terület egyik végébe barlangot jelölünk ki a gyerekeknek. Egyik kisgyerek a vadász és mikor ő visszajön a “tisztásra”, belefúj a kürtjébe. A többiek, általában a nagyobb gyerekek a kisebbeket beterelik a barlangba a vadász elől. Ez vegyes csoportban is nagyon jól működő játék. 

Mit fejleszt?


  • Térérzkelés

  • Téri tájékozódás

  • Emlékezet
 
  • Figyelem


3. Autós-szobros játék: Tűzoltó autó lesz egyik gyerek, a többiek a vonalakon szabályosan mennek. A tűzoltó “nínózik”, így mikor ő egyik társához ér, elsőbbséget kell neki adni. Zöld jelzésre mennek, sárgára helyben járás, pirosnál megállnak. Ez már egy kicsit bonyolultabb játék, de nagyon élvezik a gyerekek, főleg a fiúk!

Mit fejleszt?


  • Téri tájékozódás

  • Térérzékelés


4. Békák és a gólya: Egyik gyerek a gólya aki a pálya szélén áll fél lábon. Többiek a békák és ugrándoznak. Amikor a gólya kijön jelre, a békák igyekeznek visszamenni a tóba.A tó egy elkerített rész, akár egy kötéllel. Akit megfog a gólya fészkénél gyülekezik.

Mit fejleszt? 


  • Figyelem

  • Koncentráció

  • Reakcióképesség

  • Téri tájékozódás


5. Gépkocsizás: A terem 2 átlós sarkába kb. 3x3-as tereket választunk le. Egyik a kék, másik a piros sarok. A gyerekeket elosztjuk, egyik csapat a kék sarokba megy, a másik pedig a piros sarokba. Az óvónő ha a kék szalagot emeli fel, akkor ők kerülik meg jobbról, ha a pirosat, akkor a pirosak kerülik meg sorban egymás után. 

Mit fejleszt?

  • Figyelem

  • Tájékozódás

  • Emlékezet


6. Tűz-Víz-Nap: A táblákat mutatja az óvónő. Ha a tüzet emeli fel akkor körbe ülnek a gyerekek és kezüket középre tartják mintha a tábortűznél melegednének, ha egy vitorlást tart fel akkor hasra fekszenek és úszó mozgást végeznek, ha pedig Napot tartja fel akkor hanyatt fekszenek és úgy csinálnak mintha napoznának. 

Mit fejleszt?


  • Figyelem

  • Gondolkodás

  • Emlékezet


7. Béka a tóban: Kört alkotnak a gyerekek. Egy valaki és a játékvezető a körben állva egy mondókát mondanak. A terem vége a menekülőhely. “Rajta!” vezényszóra menekülni kell mindenkinek és akit megfog a gólya, ő lesz a fogó.

Mit fejleszt?


  • Figyelem

  • Téri tájékozódás

  • Térérzékelés


8. Felhő, Nap, és Lepkék: Felhő bábra a gyerekek leguggolnak, szárnyukat elbujtatják. Nap báb vagy egy sárga labda felemelésekor újra felemelkednek és repkednek tovább, mint a lepkék.

Mit fejleszt?


  • Figyelem

  • Emlékezet


9. Nyuszi az erdőben: Kört alkotnak a gyerekek. Egy gyerek a vadász, ő és a játékvezető a körben állva egy mondókát mondanak. A terem vége a menekülőhely. “Rajta!” vezényszóra menekülni kell mindenkinek és akit megfog a vadász, ő lesz a fogó.

Mit fejleszt?


  • Reakcióképesség

  • Figyelem


10. Farkinca lopó: Szalagokat akasztunk a gyerekeknek nadrágjába és egy valaki a “fogó”, ő előle kell megvédeni mindenkinek a saját farkincáját. 


Mit fejleszt?


  • Szem-kéz koordináció

  • Térérzékelés