Milyen a jó óvodapedagógus? - Az óvodapedagógus személyisége

Milyen a jó óvodapedagógus? - Az óvodapedagógus személyisége

Egy szülő legféltettebb kincse a gyereke. Nagy bizalom kell ahhoz, hogy ezt a kincset, a gyerekét egy másik emberre bízza a nap nagy részében.

Ebben a írásomban összegyűjtöttem, hogy szerintem milyen egy jó óvodapedagógus, valamint, hogy  miket érdemes megfigyelni, ha óvodaválasztás előtt állunk?!

Az óvodapedagógus személyisége:

Egy pedagógusnál nagyon fontos, hogy milyen a személyisége. Fontos az elfogadó, segítő, támogató attitűd, hiszen ő egy minta a gyerekek számára.
Egy óvodapedagógus az óvoda élet szervezője, tehát jó, ha komplexen gondolkodik és jó a problémamegoldó képessége. 
Fontos a megszerzett tudás, a szakértelem ebben a hivatásban. 

Néhány tulajdonság, melyet elvár a társadalom az óvodapedagógustól, azonban ezek nem feltétlenül célra törőek az óvodapedagógusok érvényesülésének szempontjából:
- Empatikus, kedves, simulékony, korrekt
- Nagyfokú belátással és toleranciával rendelkezzen
- Szeresse a gyermekeket
- Rendelje alá önmagát a gyerekek és családok érdekeinek

Az óvodapedagógus JÓ, ha rendelkezik ezekkel a képességekkel:
- Kreativitás
- Konfliktuskezelés
- Kommunikáció (verbális és non-verbális)
- Szociális intelligencia, érzékenység, 
- Szociális érzelmek
- Empátia
- Szervezőképesség
- Kitartás
- Céltudatosság, akaraterő
- Önfegyelem
- Megjelenés
- Bölcsesség
- Játszóképesség

Néhány non-verbális kommunikációs eszköz, amellyel jó, ha ügyesen bánik az óvodapedagógus:
- Mimika
- Pantomimika: gesztusok, testtartás, ülés, járás

TOP 3 tulajdonság a szülők szerint, amellyel rendelkeznie kell egy óvodapedagógusnak:
- Megbízható
- Empatikus
- Gondoskodó
        - Szülővel megtalálja a hangot
        - Kedves, mosolygós
        - Nyitott
        - Felkészült

Több helyen olvastam már, hogy az óvodapedagógus legfőbb eszköze önön személyisége, vagyis saját maga személyisége. Valaki vagy ilyen adottságokkal rendelkezik, vagy nagy valószínűséggel nem találja meg a boldogságát ezen a pályán. Feltétel nélkül törődni egy másik emberrel, gyerekkel csak úgy lehet, ha belülről fakad és hozzá tartozik a felelősségtudat is. 

DE!
 Lehetséges-e ezen összes tulajdonságok mindegyikére szert tenni egy pedagógusnak? Ha igen, akkor lehetsége-e úgy, hogy mindez az óvodapedagógus számára is sikerélményt, előnyt jelentsen?

Írjátok meg véleményeteket ezzel a témával kapcsolatban!